Η άσπερμη ποικιλία ¨ Αττική ¨.

Πρώιμη ποικιλία 
με
σκούρο κόκκινο 
σχεδόν μαύρο χρώμα.
Ωριμάζει
το
τρίτο δεκαήμερο Ιουλίου.
Μπολιασμένο επάνω στα 110R
στο σπίτι σε κρεβατίνα,
στο αμπέλι(12 km μακριά)
σε κύπελλο
παρουσιάζει
περίπου μια εβδομάδα διαφορά
στην 
ωρίμανση
αλλά και στην εξέλιξή της
(τόσο
 καλλιεργητικά
όσο και 
οργανοληπτικά)
Στην πιο πάνω  φωτο είναι από την καλλιέργεια στο αμπέλι(22 Ιούλιος 10).
Εδώ οι ρόγες έχουν ομοιόμορφο μαύρο χρώμα.
Στην επόμενη φωτο,στη κρεβατίνα, τραβηγμένη εχθές,
η διχρωμία οφείλεται σε ισχυρούς ανέμους την εποχή άνθησης.
Στον κήπο παρουσιάζει επίσης ξήρανση ράχης
-το έχω παρακάνει ίσως με τα οργανικά και την στάχτη 
από το τζάκι(περίσσεια καλίου)-



Εδώ απο κάτω,είμαστε στις 20 Αυγ. του "12 στον αγρό.
Άλλες συνθήκες αυτόν τον χρόνο-
η ποικιλία είναι να την ματιάσεις.

Πεντακάθαρη και πάντα εντυπωσιακή σε ποσότητα και μέγεθος,
 με μια μόνη φυτοπροστατευτική επέμβαση
 μετά τις ανοιξιάτικες βροχές.



Θα το χαρακτήριζα σαν το 
απόλυτο
-για τα γούστα μου-
επιτραπέζιο σταφύλι
(χωρίς να παραιτούμαι 
από μερικά ακόμη)
εάν πήγαινε κάπως προς μοσχάτο.
Χαρακτηριστικό που όπως βρίσκω εδώ ,
συνδυάζει με άλλα
η μάλλον νέα ποικιλία
Summer Royal Black Seedless
Σαν τον κάθε φτωχό Νώε των Αγρών
ξερογλείφομαι για ποικιλίες
έτοιμος να ξαναπέσω σε βάσανα...
(Βέβαια,
 όχι πια ότι κ ότι
 όπως στο ξεκίνημα!)

Στην επόμενη φωτο, η γνωστή
σουλτανίνα.
Εννοείται(;) πουθενά δεν κάνω χρήση γιββερελλινων(ορμονών).


Η σύγκριση μεγέθους, συντριπτική.





Στην ¨ Αττική ¨ γλιτώνω τις τσαχπινιές
της σουλτανίνας.
Κλαδεύεται στο ένα με δυο μάτια.
Το δε Thompson που έχω επίσης
εγκαταστήσει στο αμπέλι
χωρίς ορμόνες γίνεται απλά 
λίγο μεγαλύτερο
και αραιότερο
 από την σουλτ.
Με την Κορινθιακή σταφίδα
ε, εκεί πια και αν μιλήσω για μέγεθος...
Ίδια σκάγια μου βγαίνει!
Ας έχει.
Όταν την πήρα από το φυτώριο 
-7 κομμάτια-
είχα στο νου μου
την γλυκεια ανάμνηση
του τρύγου δυο χρόνων
στο αμπέλι ενός φίλου 
στη Ζάκυνθο
-κάτοικος Αθηνών
&
αιώνιος φοιτητής ων...
Με την σημερινή αστάθεια,την καταιγίδα και τα 10 χιλ. βροχής
που μέτρησα στον κήπο,
θυμήθηκα τους πανικούς για την απλωμένη σταφίδα
-είμαστε βέβαια μακριά από τον τρύγο και το άπλωμα-
Όπως όμως και να χει,με μέση υγρασία αύριο 
γύρω στο60%
και μεγ. θερμ. στους 27,6 καθώς διαβάζω την πρόγνωση,
να μαι ξανά μπροστά στη σπαζοκεφαλιά της φυτοπροστασίας...


Κλείνοντας θέλω ν αναφερθώ
στο βιβλίο του¨ θείου ¨
Κ.Ι.Κουσουλα


με το οποίο στα χέρια 
έχω περάσει ονειροπολώντας
για το αμπελάκι που θα έστηνα ο ίδιος πια
πολλές-πολλές ώρες
σε εποχές προ-ίντερνετ.
Αλλά και στον ίδιο τον δάσκαλο
τον οποίο γνώρισα από κοντά
σε μια συνάντησή μας
και που μέσα από την γραφίδα του
σε έργα του λογοτεχνικά
ένοιωσα ¨ συγγενής ¨ του.


Σχόλια

Ο χρήστης Giorgos είπε…
γειά σας,

έχω την εντύπωση ότι η ποικιλία αττική κλαδεύεται σε περισσότερα των 2-3 ματιών. η δική μου αττική φέτος (2012) δεν μου έδωσε σταφύλια και πιθανολογώ κακό κλάδεμα (σφιχτό στα 1-2 ματια).

Στο νέο χρόνο θα κλαδέψω στα 5-6 μάτια για να δω τι θα γίνει...

Ομως, όπως διαβάζω (σε σας αλλά και στο Ινστιτούτο Αμπέλου) κλαδεύεται στα 2-3 μάτια...

Ο χρήστης An angel only είπε…
Υπομονή.
Εάν μιλάμε για την ίδια ποικιλία,δεν μπορώ να διανοηθώ κλάδεμα στα 5-6 μάτια!
Ειδικά μάλιστα,εάν τυχόν πρόκειται για έναρξη της καρποφορίας...
Σε ανάλογες περιπτώσεις σήμερα,κλαδεύω στο ένα μάτι.
Ο χρήστης ΒΑΘΙΩΤΗΣ είπε…
Τελικά δεν έχω καταλάβει η ποικιλία ΑΤΤΙΚΗ έχει ή δεν έχει κουκούτσια.Σε κάποια άλλη σελίδα διάβασα ότι δεν έχει,όμως στις φωτο αυτή η ποικιλία είναι ολόιδια με αυτήν που έχω και που όμως έχει κουκούτσια.Είναι σφιχτό,τραγανό και πολύ εύγευστο.Το κλήμα αυτό το είχε φέρει από την Λευκάδα ο μακαρίτης πεθερός μου πριν 30 χρόνια,αλλά δεν ήξερε τι ποικιλία είναι.Πάντως κατά την γνώμη όσων το γεύστικαν είναι από τα καλλίτερα σταφύλια.Θα ήμουν ευτυχής αν μπορέσω να εξακριβώσω τελικά ποια ποικιλία είναι .Σας ευχαριστώ
Ο χρήστης An angel only είπε…
Σε μένα ή δεν έχει καθόλου, ή έχει πολύ μικρά-και εγώ ευχαριστώ για την επίσκεψη και το σχόλιο!
Ο χρήστης Unknown είπε…
Τελικα, στα ποσα ματια κλαδευεται το αττικη, που ειναι σε κρεβατινες σε υψος 2 μετρων?

Ευχαριστω
Ο χρήστης Dina είπε…
Κι εμένα έχει κουκούτσια αλλά σίγουρα είναι αττικα
Ο χρήστης ajaxpm είπε…
Εγώ μεχρι νόμιζα ότι ήταν κορινθιακή, αλλά με το μέγεθος κατάλαβα ότι ήταν αττικη.
Την έχω σε κρεβατινα 7 χρονών, έχει έκταση 25 m², ο κορμός έχει διάμετρο πάνω από 10 cm, και τα 3 τελευταία χρόνια έχει >150 σταφύλια.
Κουκούτσια ψιλά δεν τα καταλαβαινεις, όταν τραβάς την ρώγα έρχεται καθαρή.
Περιοχή Σαλαμίνα
Ο χρήστης Unknown είπε…
Εμένα είναι στρογγυλό γλυκό με κουκουτσια ευαίσθητο στο ιώδιο είχα χρόνια να το πετυχω καλά όπως φέτος ωριμάζει από αρχή Ιουλίου είναι Αττική;
Ο χρήστης An angel only είπε…
Και εδώ,μέσα στον Ιούλιο ωριμάζει, πιο πρώιμα από κάθε άλλη ποικιλία. Αντίθετα, παρουσιάζει περισσότερη αντοχή στο ωίδιο σχεδόν από όλες τις άλλες ποικιλίες μου.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Εμβολιασμός συκιάς(Νο 2).

Μπόλιασμα ελιάς Σεπτ-Οκτ (με ενοφθαλμισμό)